lördag 5 november 2011

Ropen skalla, Shamballa for alla!


Shamballa family: Nate, Andrea, Michal, Jag, Buddah & Marta

Utomhus-koket/vardagsrum.

Efter forsta regnet-blommorna som kom upp over en natt - overallt!


For en vecka sedan lamnade jag mitt underbara hem pa Shamballa med en kansla av "varforlamnanagotsomkannssabra" blandat med "detardagsattlamnatrygghetenochutochflygaigen". Vistelsen pa Shamballa blev bara battre och battre med tiden och dagarna flog for fort ivag. In i sjalen flog daremot mycket in och slog rot, insikter, upplevelser och nya tankar om hur livet kan levas. (Narmare diskussion tas vid hemkomst...)
Sista veckan var fylld av roligt jobb, plastered the dragon (battra pa utsidan av ler-ugnen), beautify allt i tradgarden och runt huset, mixing mud till huset med fotterna enligt receptet: 16 hinkar lera, 4 hinkar hastbajs, 3 hinkar halm och 3 hinkar sand. Man kan saga att jag gick runt som pa moln i leran, jag alskar gegga! Jag fnissade for mig sjalv och kande mig som "Orvar och Korvar" som blandade gegga i megaformat.

Fortsatte torsdagstraditionen, yoga class med Marta och blev taggad att fortsatta yoga eftersom det gor under for kroppen och ickekroppen ocksa. Tila´s puppies oppnade ogonen, borjade skalla och fick flytta till nytt valpstalle, vilket gjorde min nattsomn i tipin lite mer sammanhangande eftersom valparna bodde granne med mig tidigare. Larde mig gora dromfangare! Kaktusarna borjade blomma tva dagar innan regnet, som the locals berattade att dom skulle, och kaktusblommor ar vackra skapelseri gult eller vitt. Tva dagar efter regnet fylldes marken av sma vita blommor, som the locals berattade att dom skulle, - ivriga att vaxa sa fort de fick vatten! Liknade sveriges "snodroppar" och fyllde mig med forundran av vaxtkraft och livsvilja. Upptackte Mullbarstrad langs floden och i stan, dom baren som saljs sa dyrt som extraboomboomhalso-bar i hotorgshallen. Vaxer pa trad! (Kunde man inte tro med det priset..)

...Mycket info om de sma under som hander i naturen varje dag... Titta er omkring! Ar det inte fantastiskt?



I skuggan under mitt trad vid floden-som-inte-finns

Favorite work - mixing mud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar