fredag 13 januari 2012

Concierto en mi patio

Sedan jag kom tillbaka till Buenos Aires har jag bott hos min van Natalia, en underbar manniska som jag hade turen att lara kanna mina forsta veckor i BA i september. Hon erbjod mig att bo i hennes fina lagenhet och jag ar verkligen tacksam for jag trivs fantastiskt bra har och med henne. Forra lordagen arrangerade vi en konsert och fest i hennes fina patio(innergard) och den blev valdigt lyckat! Det kom mycket folk och jag tyckte att det var sa roligt att spela for publik igen! Hade premiar for nagra nya svenska latar, smart drag nar ingen forstar vad man sjunger om. Som plus kom Hedda (!) till festen, hon har halsat pa en van i BA, och vi overtalade henne att spela nagra latar ocksa, det var mycket uppskattat och jag tyckte det var sa fint att hora Hedda spela igen.
Festen pagick till soluppgangen och det blev en av dom mest minnesvarda kvallarna under hela resan.


Lyssa pa "Despair", live fran konserten
Buena onda! (Bra stamning!)

Publik i koncentration, folk fran hela varlden tror jag.

Hedda!

Min sang i vardagsrummet hos Nati.

Nati och jag nar idéen for konserten tog form.

Pation som blev katalysatorn for en av de mest kreativa perioderna under min resa.



4 kommentarer:

  1. Hej Jonna.
    Så kul att läsa om alla dina äventyr(för mej är det det). Det ger mej inspiration att själv åka dit där du har varit. Sydamerika har alltid varit en dröm. Men nu har den kännts lite verklig... Här hemma har vi snö och vintrigt. Åkt utför hela jullovet. Fast mest längd. Det är härligt. Tack för Nyårskort.häsningar Affe

    SvaraRadera
  2. Men gud vad fint! Och vilken fin spanka du har fått! :D //Frida

    SvaraRadera
  3. ja spanska då alltså..

    SvaraRadera
  4. Åh älskade Jonna! NU såg/lyssnade jag på videon, har inte tittat in här sen i december eller så, så jag hade missat det. Fy faen va bra du är! och vad mycket folk det var! Och att Hedda spelade med, det hade inte jag fattat...tror jag..men kewl! Du inspirerar mig så mycket! Nu åker gitarren fram :D PUSS!

    SvaraRadera